fredag 5 november 2010

Vi samlar ihop oss...


För tre år sedan flyttade vi in i ett finfint hus i ett nybyggt område i Gamla Uppsala. Vi kände inga grannar sedan förut men det är idel trevliga människor där alla har fått smeknamn som Douhan, friidrott och Sandviken.

Området har vuxit mer och mer och helt plötsligt kryllar det av människor från livets alla skeenden. Det började med att en trio av våra käraste vänner flyttade in och sedan följde Tony som jag gick grundskolan med. Rätt som det var ringde Ludde som var min stridsparskamrat i det militära och berättade att han skulle flytta in i området. En familj från min frus jobb flyttar snart in och en parallellklasskompis från gymnasiet bor redan här. En invånare har dessutom sökt en tjänst på mitt jobb.

Efter kombipassen på F&S med skivstångspass och kondition/spinning är vi ett gäng som brukar snacka lite i omklädningsrummet. I onsdags berättade en av dessa att han ska flytta in i området. Som grädde på moset ringde Darre, en doktorandkollega, för ett par dagar sedan och berättade att de skulle flytta in i området, frågan var om de skulle köpa det gamla huset som ligger ute eller vänta lite på ett nybyggt hus.

Ni kanske tror att området är stort? Det är det inte, men det är fantastiskt juste!!
Nu väntar jag bara på att en innebandykollega ska flytta in så kan jag snart ha ”Här är ditt liv” i området…


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar