tisdag 9 november 2010

Den första snön!


Ok, då kom alltså den första snön här i Uppsala.

Frun ringde och meddelade att hon & barnen valde att åka buss hem från förskolan vilket i sin tur betydde att jag skulle cykla omvägen hem förbi förskolan för att koppla på och ta hem cykelkärran.

Arbetsdagen tog slut och jag gav mig ut i ovädret. Cyklandes i piskande motvind på oplogade gator genom Uppsala, en sträcka på cirka 7 kilometer, med en cykelkärra som motstånd bakom cykeln. Sträckan tog kanske dubbelt så lång tid och då måste jag ändå ge cred till min nya Scott. När jag kom hem hade ansiktet färg som en juste bränna och när mina blöta jeans åkte av så var låren röda som nykokta kräftor.

Det var säkert på sin plats att gnälla och svära över hur jobbigt det var, men jag valde att ta det positivt. Det var ju trots allt skönt med frisk luft och det blev ju bra träning. Apropå, träning. Detta är ju anledningen till att man nöter spinning och gympapass, för att klara de fysiska motgångar som dyker upp i vardagslivet, eller hur? Jag tränar ju inte spinning för att klara nästa veckas pass bättre…

Jag kände mig stark när jag tog brevskörden och satte mig i soffan. Gants nya katalog låg i det första brevet. På omslaget ligger en välsvarvad blondin på en luftmadrass i en stor pool. Solen skiner och hon har klätt sig i en orange contrast poplin stretch shirt och ett par gingham high bottom. Texten säger: ”Working on Madison Ave, you always need a place for a personal escape….”

Jo, jag tackar jag! Passar verkligen denna katalog i ett vinternupet Uppsala?
Inbjudan till affären för glögg och pepparkakor den första advent passade bättre…


1 kommentar: