söndag 14 april 2013

Löpa bör man, annars dör man!?


Jag vet inte om rubriken stämmer bättre för hundar, men jag har insett att löpning är överlägset för välbefinnandet, både psykiskt och fysiskt.

Synd bara att det är just löpningen som kan vara den aktivitet som är svårast att motivera sig till… trots att det är den enklaste formen av motion. Ta på dig skorna, gå ut, spring!

Trots att jag vet hur bra man mår efteråt, och trots att jag sprungit en hel del tävlingar inklusive Sthlm Maraton, Lidingöloppet och Tjurruset så är jag en mästare på undanflykter. Men nu i april ska det börjas!

Vad passande att jag har ett par alldeles nya löparskor, Sauconys Fastwitch. En tävlingssko med 4mm häl-till-tå skillnad som väger strax över 200 gram.

Men det bästa är ändå vad man visar sina medlöpare när man spurtar förbi på upploppet!!

Vi ses i spåret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar